Det er ganske klart, at flere og flere virksomheder vælger Magento – en af de mest fleksible og skalerbare e-handelsplatforme. Mange virksomheder drager fordel af dets omfattende udvalg af kraftfulde værktøjer til at opbygge en webshop.
Uanset om du ønsker at digitalisere din fysiske butik eller opdatere din eksisterende webshop, bliver du nødt til at sætte dig ind i udfordringerne ved at skalere et Magento-udviklingsteam.
Lad os først undersøge tegnene på, at du er klar til at skalere dit team.
Hvornår er det rette tidspunkt at skalere dit Magento–udviklingsteam?
Er er det tid til, at opskalere dit Magento-udviklingsteam? Find ud af det ved at undersøge de følende indikatorer.
Du har etableret en markedstilpasning
Det er én ting, at konceptualisere en webshop, noget andet er at teste, om den har en stærk markedsefterspørgsel. Før du sætter alt på et bræt, er det fornuftigt at tjekke markedet med et minimum levedygtigt produkt (MVP). Det er en version af et produkt med akkurat nok funktioner til at kunne bruges af tidlige kunder, som så kan give feedback til din fremtidige produktudvikling. Hvis din MVP viser sig at være vellykket, så er du klar til at sætte dine øjne på et Magento 2-udviklingsteam, der kan skabe en webshop, der er rettet mod et større marked.
Din kundebase vokser
Din virksomhed er muligvis gået langt ud over MVP-fasen, og har nu en kundebase, der hurtigt udvider sig. Hvis du og din virksomhed begynder at afvise ordrer på grund af travlhed, så er det tid til at overveje at udvide dit team. Og du skal handle hurtigt. Manglende udnyttelse af momentum kan resultere i forpassede muligheder. Du kan endda miste dine kunder til konkurrenterne.
Din forretning er rentabel
Som det mindste bør du have en omsætningsmodel, der giver dig mulighed for at forudsige de udslag der gør, at din forretning får overskud. Evnen til at kontrollere dine omkostninger og forudsige din indtjening, vil give din virksomhed muligheden for at skalere. Et positivt cashflow er også en stærk indikator på, at du er klar til at udvide dit team, særligt hvis du oplever vedvarende rentabilitet over en lang periode.
Du har et fremragende kerneteam
Din virksomhed er kun så stærk som dit kerneteam. Du bør have mindst tre til fem personer med de rette færdigheder, stor dedikation og dokumenteret performance til at styre din virksomhed i den rigtige retning. De skal være lige så passionerede og engagerede i virksomhedens mål, som du er. Og du skal kunne regne med, at de er med dig i det lange løb.
Din virksomhed har vokseværk
Det er godt at have travlt, men hvis dine udviklere misser deadlines, og din projektleder er ved at gå ned med stres, så er det tid til at sende forstærkninger ind. Hvis du blot lukker øjnene for problemet, kan du ende med en flaskehals, der er skadelig for din bundlinje.
Du har minimeret risikoen
Skynd dig ikke at skalere din virksomhed, før du er klar til det. Selvom der er en vis risiko forbundet med enhver forretning, skal du altid stræbe efter at undgå de helt store risici. Minimer risikoen ved at finpudse din forretningsmodel og marketingstrategier, dække det juridiske grundlag, ordne økonomien og undersøge systemet med dit team.
Du ønsker at tilføje nye produkttilbud
Du ved, at du er klar til at udvide din produktportefølje, hvis dit første produkt har vist sig at være en succes. Begå dog ikke den fejl at overbelaste dit nuværende hold. Du kan risikere at miste dine værdsatte medarbejdere. Kvaliteten af dine produkter kan også tage skade. Det er bedst at sammensætte et dedikeret udviklingsteam til at arbejde på de nye produkter.
Selvom det er spændende at være i en position, hvor du er klar til at skalere din virksomhed, bør du ikke ignorere udfordringerne med teamledelse som lurer i horisonten.
Udfordringerne ved at skalere et Magento-udviklingsteam
Som enhver større bestræbelse, er det ikke uden udfordringer at skalere dit Magento-udviklingsteam. Det vil i høj grad hjælpe dig i den rigtige retning, at være forberedt på de mulige udfordringer.
Valget mellem freelancere eller et dedikeret team
Sørg for at træffe det rigtige valg tidligt i processen, så du ikke ender med en middelmådig webshop, og derfor må starte forfra. Det er en dyr fejltagelse, som mange startups begår. I stedet for at tage chancer med en freelancer, er det bedst at hyre et dedikeret team, der er trænet og certificeret til at levere Magento-udviklingstjenester. Den sikreste vej er at arbejde direkte med et Magento-bureau.
Find den rigtige balance mellem pris og kvalitet
Det kan være fristende at vælge udviklere, der tilbyder deres tjenester under markedspriser. Men det kan resultere i flere udgifter i det lange løb. Gå ikke bare efter den billigste løsning. Sigt efter den rigtige balance mellem kvalitet og prisforhold. Hvis du ansætter fra et andet land, er det bedst at tjekke udviklernes pris i forhold til det lokale gennemsnit.
Tag hensyn til langsigtede udviklingsbehov
Arbejdet for Magento e-handelsudviklerne slutter ikke når din webshop er gået live. Der er stadig arbejde i sikkerhedstjek og ydeevneforbedringer. Når du skalerer dit team, skal du sørge for at vælge udviklere, der er klar til at levere kontinuerlig udvikling og supporttjenester.
Bekræft kvalifikationer
Enhver udvikler vil hævde at have ekspertisen til at opfylde dine behov. Tag ikke bare deres ord for det. Tjek deres kvalifikationer ved at kigge i deres portefølje og søge efter projekter, der ligner dine. Og stol ikke kun på casestudierne. Tag dig tid til at besøge de aktive webshops, og undersøg hvordan de fungerer på egen hånd.
Ledelse af distribuerede teams
Måske det er bedst for din forretning at ansætte fjernudviklere. Det betyder, at du skal arbejde med udviklere fra forskellige lokationer og tidszoner, hvilket kan forårsage udfordringer i teamledelsen. Du bliver nødt til at forberede dit kerneteam på ændringer, der måske ikke er praktiske for dem. Vær klar til at arrangere tidsplaner, der fungerer for alle, for at gøre videokonferencer lige så produktive som ansigt-til-ansigt møder, og udskift dine kontortavler med effektive digitale erstatninger.
Vedligeholdelse af produktivitet
Det kan være svært for udviklere at arbejde med andres kodning. Fjern rod og overflødigheder i dine delte kodebaser for at sikre en glidende overgang. Du bør også holde øje med ineffektive kommunikationskanaler, der forårsager feedback-loops og oversete fejl. Manuelle processer er en anden flaskehals, der skal undgås. Selvom det er umuligt at eliminere alle manuelle processer, bør du i det mindste sigte efter at minimere dem.
Nu hvor du ved, at du er klar til at skalere, og du er helt bevidst om mulige problemer, er det tid til at handle.
Det skal du gøre, når du skalerer dit Magento-udviklingsteam
At skalere dit udviklingsteam kræver forberedelse og justeringer af den måde, du gør tingene på. Her er nogle trin, du skal tage for at gøre processen til en succes.
Genbesøg dine kerneværdier
Alt, hvad du gør, skal være forankret i din kerneforretning. Sørg for, at du har et klart billede af, hvem du er, og hvor du er på vej hen. Et gensyn med din virksomheds mission og vision vil hjælpe dig med at bygge et solidt fundament og udføre skaleringsfasen med et sikkert formål og tillid.
Udarbejd en femårig køreplan
For effektivt at planlægge din softwarearkitektur og succesfuldt at skalere dit team, skal du fastsætte din virksomheds retning og synkronisere arbejdsprocesserne i forskellige afdelinger. Køreplanen behøver ikke at være ultradetaljeret, men den skal dække dine mål, planer og milepæle. Det skal gøre det muligt for dine medarbejdere at arbejde mod de samme mål og reagere på ændringer i overensstemmelse hermed.
Gør status over de indledende krav
Før du udvider dit team, skal du analysere omfanget af dit e-handelsudviklingsprojekt og få en fuld forståelse af de indledende krav. Hvis du springer over dette i første omgang, vil du måske ende med at skulle håndtere dyre problemer halvvejs i udviklingsprojektet.
Juster dine kommunikationskanaler
Dine kommunikationskanaler bør afspejle de ændringer, du har foretaget i din organisationsstruktur. Hvis du planlægger at ansætte fjernmedarbejdere, skal du beslutte, hvilke digitale værktøjer der vil fungere bedst for din organisation, og sørge for, at de er klar, når du får de nye udviklere ombord. Du bør også tidligt definere og dokumentere dine processer, så du nemt kan guide de nyankomne og styre dem i den rigtige retning.
Automatiser dine forretningsprocesser
Manuelle processer er vanskelige og dyre at skalere. Sigt efter at automatisere så mange af dine forretningsprocesser som muligt. På den måde vil du være i stand til at maksimere dine ressourcer.
Koordiner teamarbejde
Undgå koordinationsproblemer ved at synkronisere dine teams arbejde. Når du skalerer teams og allokerer ressourcer, skal du tage afhængighedsforholdene i betragtning. Ressourcer kan gå til spilde, hvis et team ikke kan fortsætte med sin opgave, fordi et andet team endnu ikke har afsluttet sin del.
Diskuter altid dine planer med projektlederne og mix ressourcer, når det er nødvendigt. Sørg også for, at dine delte kodebaser ikke forårsager hovedpine for nytilkomne.
Ansæt de rigtige folk
De mennesker, du vælger at ansætte, kan skabe eller ødelægge din virksomhed.
Opsummering
Du ved, at du er klar til at skalere dit Magento-udviklingsteam, hvis der kommer penge nok ind, din kundebase udvides, du oplever vokseværk, og du er i færd med at introducere nye produkter. Men du skal ikke bare springe direkte ind i ansættelsen. Skalering kræver en stor indsats og grundig forberedelse. Vær opmærksom på og klar til de udfordringer, der ligger foran dig, og de nødvendige skridt for at få processen til at forløbe glat.
Er du klar til at tale med et Magento-bureau? Tag endelig fat i os.